QicsMilestones: het ontstaan en de ambities

Van maatwerkbouwer naar SaaS-leverancier, van het bouwen van oplossingen naar ieders persoonlijke smaak naar het bouwen van een product waarmee we zoveel mogelijk mensen blij kunnen maken: Milestones. In dit blog vertelt Marek Vaculciak, directeur bij Qics, hoe Milestones is ontstaan en wat de ambities zijn.

Van desktop naar cloud

Ergens begin 21e eeuw sprongen we als Fortes in op een hiaat in de software van Exact: urenregistratie en facturatie. Wat initieel als een mooie maatwerkoplossing voor één klant werd gebouwd, groeide uit tot een serieus product: QicsTime, een on-premises-oplossing die op de infrastructuur van de klant draait. In 2010 besloten we dat het tijd was om de overstap te maken naar de cloud. We begonnen met bouwen en twee-en-een-half jaar later zag onze SaaS-oplossing Milestones het daglicht.

Continue ontwikkeling

Sinds die tijd heeft de ontwikkeling van Milestones eigenlijk niet stilgestaan. De techniek ontwikkelt door, maar ook aan de klantkant hebben we te maken met een continu veranderende behoefte. Denk bijvoorbeeld aan de manier van factureren. Was een aantal jaar geleden het sturen van facturen via de mail al heel vooruitstrevend, nu gaat dat grotendeels elektronisch. Werd er vroeger vooral per uur gefactureerd, nu wordt er veel vaker met fixed prices, voorschotten en abonnementen gewerkt. Ook de mogelijkheid om mobiel te kunnen werken en om informatie overal en altijd beschikbaar te hebben, vraagt om een andere manier van omgaan met je software. We investeren dan ook veel in research en development. We hebben natuurlijk weleens een afslag genomen die ons niet bracht wat we hoopten. Innovatie en de ontwikkeling van een applicatie is immers nooit een recht pad, maar we zijn in elk geval niet gestopt met doorontwikkelen. Dat heeft Milestones gebracht waar het nu is: een cloudoplossing voor het plannen, tijdschrijven en factureren van uren voor zakelijke dienstverleners binnen de accountancy, ict en consultancy.

De toekomst

We zijn nog lang niet klaar. We hebben nog genoeg om na te streven. Onze groeiambitie is groot(s) en we zien onszelf graag terug als top 3-speler bij de dienstverleners in het mkb tot 500 medewerkers. Inhoudelijk willen we dat alle stakeholders met onze moderne, schaalbare en gebruikersvriendelijke applicatie hun dagelijkse processen kunnen uitvoeren: de urenschrijver moet zijn uren eenvoudig kwijt kunnen, de projectverantwoordelijke moet de status van projecten kunnen zien, de klantverantwoordelijke moet kunnen zien of klanten op tijd betalen en of de prijsafspraken kloppen, de afdeling facturatie moet in no-time de juiste facturen kunnen verzenden en de directeur-eigenaar moet met één druk op de knop overal inzicht in hebben. Dat kunnen we allemaal al, maar we gaan het nog makkelijker en mooier maken. Ons platform is bovendien een open platform dat zich eenvoudig laat koppelen met andere systemen, waardoor er een heel ecosysteem van applicaties ontstaat, dat precies past bij jouw wensen.

Best of breed

Doordat we ons richten op één domein, is Milestones een best-of-breed-oplossing. Als we een deal verliezen omdat iemand voor een all-in-one-pakket kiest, dan hebben we daar vrede mee, maar ons streven is om nooit meer een deal te verliezen omdat iemand een betere cloudoplossing voor het plannen, schrijven en factureren van uren heeft gevonden. Zo zijn we in de afgelopen jaren gegroeid van maatwerkbouwer naar SaaS-leverancier, van het bouwen van een product naar ieders persoonlijke smaak naar het bouwen van een product waarmee we zoveel mogelijk mensen blij kunnen maken. Dat is wat ons drijft en dat is ook wat maakt dat de magie in ons team niet verloren gaat.

Meer weten?

Ben je nieuwsgierig naar Milestones? Check deze website. Meer weten over koppelingen met andere pakketten of wil je gewoon eens verder praten over de mogelijkheden van Milestones? Neem gerust contact met ons op, we leren je graag kennen!

Gratis proberen  De beste oplossing voor het plannen, schrijven en factureren van uren.

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI