Release 17 december 2021

In deze release zijn de volgende functionaliteiten toegevoegd: Recht om alleen productie van de afdeling te zien, Werken met taken bij uren invoeren, Uren invoeren buiten, de start- en einddatum van de budgetregel en Wijzigingen in de API.

Deze releasenotes zijn ook op video te zien

Recht om alleen productie van de afdeling te zien

Het kan zijn dat je alleen de uren en onkosten mag zien van de mensen die op jouw afdeling werken. Daar hebben we nu een recht voor. Als je dat recht gebruikt, zie je alleen de productie van de personen die aan jouw afdeling zijn gekoppeld.

mceclip0.png

Werken met taken bij uren invoeren

Als je met taken werkt, kun je invoeren van uren nog iets makkelijker maken. Bij het invoeren van de uren, zie je bovenin het scherm een kalendertje. Als je daarop klikt en je selecteert een of meerdere taken, dan kun je een aantal handelingen verrichten:

mceclip1.png

1. De eerste is de taak openen. Je kunt dan de details van de taak aanpassen.

2. Met de tweede optie kun je in één keer je taken in je weekstaat zetten.

3. Met de derde optie kun je taken als gereed markeren

Uren invoeren buiten de start- en einddatum van de budgetregel

Op een budgetregel kun je een start- en eindatum vastleggen. Er is nu een mogelijkheid ingebouwd waarmee je kunt afdwingen dat er alleen binnen deze periode (dus tussen de start- en einddatum van de budgetregel) uren kunnen/onkosten kunnen worden geboekt.

mceclip0.png

Indien je uren buiten de periode boekt, ontstaat er een validatiefout. Afhankelijk van de instelling 'Bewaar ongeldige invoer met de status 'Concept'', kunnen deze urenboekingen wel (als concept) of niet worden bewaard.

mceclip1.png

Wijzigingen in de API

* De enititeit 'Categorie' is nu beschikbaar via de API, voor zowel klanten als projecten.

mceclip2.png

* Aan de entiteit 'OverviewInvoiceLine' zijn twee eigenschappen toegevoegd:

  • CustomerName
  • CustomerCode

* Bij de entiteit 'Customer' wordt nu de defaultwaarde van de e-mail template ingevuld.

Wanneer je via de API een nieuwe klant aanmaakt, wordt nu standaard de e-mail template van het bedrijf gekoppeld. DIt is consistent met de werking van het aanmaken van klanten in de applicatie zelf.

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI